Magisterské studium
Státní závěrečná zkouška v jednooborovém studiu
- Obhajoba diplomové práce
- Ústní zkouška z povinného předmětu podle programu
- Ústní zkouška z druhého předmětu podle výběru z povinně-volitelných předmětů podle studijního oboru
Státní závěrečná zkouška ve víceoborovém (učitelském) studiu
- Obhajoba diplomové práce (je-li zeměpis diplomovým předmětem)
- Pedagogika a psychologie (písemná zkouška)
- SZZ z druhé oboru
- Ústní zkouška ze dvou povinných předmětů
- Didaktika geografie (ústní zkouška)
- Geografie (ústní zkouška)
Diplomová práce
Obhajoba diplomové práce
Vlastní obhajoba diplomové práce se děje rozpravou, během níž uchazeč seznámí komisi s tématem práce, řešenými problémy, použitými metodami řešení a získanými výsledky. Reaguje na připomínky obsažené v posudcích vedoucího a oponenta práce, vyjadřuje se k předem zadaným námětům k diskusi a odpovídá na dotazy vznesené v průběhu obhajoby.
Rámcové požadavky na diplomovou práci
Diplomová práce se zpravidla zabývá problémy dílčích disciplín geografie, obecné geografie, kartografie či krajinné ekologie. Představuje původní odborné dílo, vyžadující větší množství teoretických znalostí z dané disciplíny, které diplomant získal studiem speciálních předmětů. V diplomové práci student prokazuje i zvládnutí soudobých kartografických technik. Vypracováním diplomové práce a při její obhajobě má uchazeč prokázat schopnost orientovat se v problematice studovaného oboru na současné odborné úrovni, samostatně vyřešit dílčí problém teoretického nebo aplikačního charakteru daného oboru a řešení zpracovat ve formě obsáhlejšího pojednání, zařadit získané vlastní výsledky do kontextu dané disciplíny.
Předměty a okruhy závěrečných zkoušek (nová akreditace)
Kompletní informace o magisterském studiu na stránkách PřF MU
Seznam diplomových prací
Celkový počet závěrečných prací: 33
Diplomové práce
-
Alternativní metody výuky geografie
-
Časoprostorové situace městského stresu
-
Dálnice D49 přes Vizovickou vrchovinu: percepce dopadů
-
Diverzifikace zemědělských činností na venkově, na příkladu okresu Piešťany
-
Ekosystémové služby krajiny jako téma aktivního učení v gymnaziální výuce
-
Geografie menstruace: mobilitní chování v průběhu periody
-
Chýnovsko ve výuce zeměpisu
-
Jídlo ve výuce zeměpisu
-
Koncept Smart City ve městech Moravskoslezského kraje
-
Město Jihlava a Jihlavsko v geografickém vzdělávání